Svor for et par uger siden at ville poste, når en 2023-optagelse af The Walkmen’s pièce de résistance ‘All Hands And The Cook’ dukkede op fra deres nu påbegyndte comeback-tour. Og her er den så, fanget på den første af tre aftener denne uge i Philadelphia’s Union Transfer, en gammel historisk venue med jernbanehistorie der holder omkring 1.200. Så hvad hører vi? Først og fremmest en halsplaget Hamilton Leithauser, der kæmper en brav men ulige kamp for at skyde sig ind på nummerets højere toner. Men bag ham spiller The Walkmen som om det aldrig har været meningen, de skulle lave andet i livet end at være verdens bedste The Walkmen. Hvilket er en sjælden fornøjelse og ikke så lidt opmuntrende…
Washington Post har et nyt interview med The Walkmen omkring her og nu og da: https://fanlink.to/WM-WP
Fremragende – og for The Walkmen atypisk ukomplicerede – numre på Heaven, enig.
Ja det kan jeg godt følge og vi ved jo ikke så meget om årsagen til pausen og var det uenighed om retning eller de sange vi oige har udsendt – tjaa så kan jeg da godt forstå de spiller de andre, men Heaven sangene er bare så gode at de ikke burde blive gemt væk. Måske de kommer frem senere på toiren
Hvis de fem i The Walkmen forbinder det album med den proces der gjorde, de ikke spillede sammen i ti år, kan det måske godt forståes. Jeg er selv med i et band, og kan godt genkende, at den sidste plade før man vendte hinanden ryggen, dens musik kommer med en lidt bitter bagage, når man hører den igen. Sangene på Heaven fejler ialfald intet, der bør holde dem ude af nogen Walkmen-setliste.
Ja man må håbe stemmen holder. Der er en del koncerter i kalenderen så en halsplaget Leithauser er nok ikke det bedste. Undrer mig stadig over hvorfor Heaven er eneste nummer fra det album