Finding thrills

En af årets første albumudgivelser i dag er Seeking Thrills, det andet album fra den engelske sangerinde og sangskriver Georgia (datter af en af de to lydingeniører fra London-elektronikerne Leftfield). Hvis det kan leve bare nogenlunde op til følgende førstesingles høje standard, bør Georgia ikke have meget at bekymre sig om…

4 tanker om “Finding thrills”

  1. Jeg er helt enig, og de roser, Pitchfork og Best Fint giver albummet er mere end velfortjente.

    En god start på 2020, og på fredag venter Sommer og Cody!

  2. Jeg nævnede med vilje ikke saxofonen…det er slemt. Og ja, hvordan kunne han miste så meget og smide det hele væk…

  3. Og Thelma Houston’s rolle på nummeret, der vel mere er call and response end egentlig duet? I Morrissey’s tempererede univers lyder Houston’s heftige soulfraseringer sært malplacerede, næsten som hende korsangeren fra helvede, Håkan Hellströms seneste kampagne blev martret af. Og produktionen? Morrissey’s brug af sequencers og trommemaskine lyder sødt ubehjælpsomt af slut-90’erne. Men kun ‘sødt’ indtil de sidste to minutter af det lange (og vel som sådan egentlig okay) nummer, for så begynder den lange outro. Først med to minutters aftenskolejam på orgel, så kommer Madness’ saxafon fra ‘Nightboat to Cairo’ sejlende forbi og honker tungt ind til havnen mens den synker ude på bugten, afløst af den vel sløjeste, mest uinspirerede guitarsolo (!) i hele Morrissey’s karriere. Oh, the horror of it all. Hvordan mistede han den nogensinde så meget?!

  4. Tak for det tip! Det lyder vitalt og dragende!

    I den anden ende af spektret startede jeg dagen med at lytte til den nye Morrissey single. “Bobby Don´t You Think They Know?” Hmmm, jeg synes det kunne være værre, men musikalsk er det atter et stillestående og alt andet end vitalt bagtæppe bag duetten med Thelma Houston (har hun mon fulgt med i medierne, overhovedet?)
    Og så er der coveret! Nuvel, musikken er det væsentligste, men det er atter en gang photoshop fra helvede med et 10 år gammelt livebillede sakset ind…. Hvad skete der med det visuelle udtryk?? Forsvandt det sammen med de dragende melodier??!!

Skriv et svar