Det skal bogføres her, at Die Nerven havde sig en langt bedre og mere koncentreret målrettet københavnsk aften i Lille Vega i lørdags, det ovenpå en decideret forbier sidst på Loppen. Et positivt ment elitært men aparte tysk band er det med den bjæffende hvalpede bassist og en ofte alt for ekvilibristisk flashende tungrock-trommeslager, men Max Rieger’s fantastiske guitarspil og sang trak jo det hele hjem på Vesterbro. Her et af numrene fra aftenens gavmilde setliste…
3 tanker om “Nerverne på Vesterbro”
Skriv et svar
Du skal være logget ind for at skrive en kommentar.
Jeg så dem for anden gang og er helt enig. Det er klart, af uden Max Rieger ville dette være et ret uinteressant band. De numre, som bassisten synger, efterlader ikke andet end et skuldertræk – de er uden den intense Nerve (fik I den? ;-)) som Riegers numre byder på.
Og trommeslageren er jo et kapitel for sig – minder mest om en blanding mellem én fra et Iron Maiden-coverband og så ham fra Muppet Show. Alt for meget attitude og tåkrummende skaberi.
Næste gang håber jeg, at Rieger kommer med sit andet band, All Diese Gewalt.
Første gang jeg selv oplevede Die Nerven var på Monarch i Kreuzberg, så jeg ved præcis hvad du mener med at tyskerne er på mere naturlig bølgelængde med dem.
Det var en rigtig fin aften. Så dem ikke på Loppen sidst men (på samme tour) i Flensburg. Publikum i Kbh. var langt mere stillestående end de tyske – der var langt mere gang i dem.
Enig bandet og sangen er bedst når Max Rieger fører an.